סדרה של 5 מפגשים של סדנת "למידה מבוססת משחק" עבור כיתות נחשון, עמ"ט ומופת - מנהיגות - יצירתיות - תהליכי קבלת החלטות - תעוזה - אסטרטגיות לניתוח מצבים - חזון - נחישות

      

 אני שומע ושוכח"  

אני רואה וזוכר

".אני עושה ומבין  

קונפוציוס

סדרה של סדנאות העוסקות בלמידה משחקית, חוויתית

המיועדות לכיתות נחשון, עמ"ט, מנהיגות מדעית/טכנולוגית.

כל מפגש עוסק בתובנות החשובות לילדים בתהליך ההתפתחות האישית והקבוצתית.

המפגשים כוללים דיון מכין לקראת המשחק ולאחריו עיבוד התהליך והבנתו.

מפגש ראשון - מנהיגות

מהי מנהיגות? מהו ההבדל בין מנהיג למנהל? מהי מנהיגות טכנולוגית? תקשורת בין-אישית וחשיבותה

מנהיג הוא מי שמצליח להשפיע על אחרים לעשות דברים שאינם היו יכולים\רוצים לעשות לפני כן. בדרך כלל נסתכל על מנהיגות בהיבט חיובי, מנהיגות שיש בה הסכמה.

זהו תהליך באמצעותו פרט משפיע על קבוצה להשגת מטרות ארגוניות, מדיניות, עסקיות, חינוכיות, צבאיות.

מנהיגות ישנה לעומת מנהיגות במאה עשרים ואחד

מודל חדש של מנהיגות, זהו סגנון ניהולי ייחודי השונה ממה שהורגלנו ,

מנהלים היום לא שייכים לתרבות ה"אני", נוטפי כריזמה ובעלי עוצמה אישית ואגו ענק גם יחד.

אותם מנהלים משלבים חכמה, ידע, צניעות ונחישות. החלטיות ושלווה.

השראה- לעומת כריזמה,

שאפתנות- לעומת אגו,

שאלת שאלות- לעומת תרבות של מתן תשובות וקביעת עובדות.

במציאות היום, מנהלים ומנהיגים אינם נמדדים עוד על פי מידת השליטה, ההובלה וקבלת ההחלטות האישית שלהם.

תפישת המנהיגות ההסתגלותית מתבססת על חשיבה מערכתית אשר רואה בארגון מכלול שלם ומבינה שהסמכות הפורמלית והמבנה ההיררכי אינם מאפשרים הובלה של שינוי מהותי. אל מול בעיות מסובכות נדרשת פעולה של אנשים רבים שיקדמו את השינוי ולא מנהיג יחיד וכריזמטי.

 

מפגש שני - יצירתיות

מהי חשיבה יצירתית? מהם תבניות חשיבה?  איך מפתחים יצירתיות?

כולנו מעדיפים להשיג מקסימום תוצאות במינימום מאמץ, זה הדבר ההגיוני לעשות.

אבל זה לא בהכרח מוביל לתוצאות,

בייחוד כאשר אנו עומדים בפני אתגרים מורכבים או כאלה שנחתו עלינו בהפתעה

שימוש במהלכים נועזים וטיפשיים יניב תוצאות חדשות ומעניינות!

רוב מעשנו לא מחשבים את התוצאה! אנחנו מתנהלים עם החיים רובנו זורמים..

מחשבה מכווונת תוצאה, לא רק שאנחנו לא יוצרים תהליכים חדשים על ידי חשיבה יצירתית והפעלת האונה הימנית רובנו אפילו לא מתכננים את מעשיהם מספר מהלכים קדימה.

החששות, הפחדים, חוסר האומץ לממש את עצמנו לאאמין בעצמנו גורם לנו להישאר במערכת הטייס האוטומטי הבטוחה, שאינה דורשת מאמץ וחשיבה.

 

מפגש שלישי - תהליכי קבלת החלטות

איך אנחנו מקבלים החלטות? איך זה משפיע על חיינו? מהי היורסטיקת הזמינות?

על מנת לבחור את הדרך הטובה ביותר שתוביל להצלחה (בכל תחום)

יש קודם כל לגלות את כל האפשריות, אלו הגלויות לעין ואלו הנעלמות שדורשות מאמץ מחשבתי, יצירתיות ותעוזה.

הבחירה של הערוץ או האסטרטגיה היא החשובה ביותר – לדבר הזה קוראים "חשיבה מסדר גבוה"

חשיבה מרובת פתרונות, יש להבין שלכל משימה יש הרבה פתרונות ואת המאמץ יש להשקיע ולגלות כמה שיותר רעיונות.

 

מפגש רביעי - תעוזה

מהי חשיבה הרפתקנית? איך פורצים גבולות חשיבה? 

האונה הימנית אחראי לביצוע פעולות הקשורות לרגש, ליצירתיות ולדמיון ואילו האונה השמאלית אחראית לביצוע פעולות של ארגון, חישוב והגיון

תשעים אחוז מן האנשים בעולם מפעילים בעיקר חצי אחד של המח, החצי השמאל

המח השמאלי עובד כמו ארכיון, כל שרואים, רואים דרך הקלסר

הרלוונטי לדברים אין קיום אותנטי, אלא רק בכח הקטגוריה שאליה הם שייכים. בארכיון, ואם אין קטגוריה, כאילו לא ראינו כללו

הצד הימני של המוח הוא יותר מעבדת מחקר

דרכו רואים את העולם כחידה, כבליל חסר פשר. האונה הימנית

מעדיפה את המבוכה וכאוס אם אנו לא באים למשהו חדש עם חוסר ידיעה, לא נוכל ליצור את

הידיעה. וידיעה אמיתית נוצרת רק מחוסר ידיעה, רק מאובדן, רק מבלבול.

ואם חומרי הגלם של האונה השמאלית הם הידיעה וההשכלה, התשובות והידע.

הרי שחומרי הגלם של האונה הימנית של המוח הוא הטיפשות, חוסר הוודאות

והבלבול. הבלבול הוא הידיד הטוב ביותר של זה הרואה את המציאות דרך

האונה הימנית, כי רק אז הוא מסוגל ליצור עבורה הבנה שמתאימה רק לה.

 

מפגש חמישי - אסטרטגיות חשיבה

מהי חשיבה מסדר גבוה? איך מובילים תהליך קבוצתי? ניתוח מצבים ואסטרטגיות

בימינו השינויים, החדשנות, היצירתיות הגלובליזציה – העולם החדש לא לגמרי ברור לנו והנטייה שלנו היא לבזבז זמן על תגובות רציונליות לעולם שאנחנו מסוגלים להכיל ומכירים – אך אינו קיים יותר.

אז כולם מדברים על חדשנות, קחו סיכון תהיו יצירתיים..

בעולם הישן אם אתה לוקח סיכון ונכשל – אתה מפוטר – אין מקום לטעויות!

אבל מה קורה בעולם החדש – אנחנו מחפשים את אותו אחד שינסה והיכשל – ולכישלון הזה יש שם: כישלון חכם!!!!

המשחקים מאפשרים לנו – לטעות- להתנסות – לפנטז – לעשות מה שבא לנו.

אם לא תעיזו בתוך המשחק איך תתנהגו בתוך החיים האמתיים??

 


 המפגשים והסדנאות מועברים על ידי מנחים 

.שעברו הכשרה מיוחדת בהנחיית קבוצות ללמידה משחקית חוויתית

          

הסדנה פותחה ולוותה בהשראתו של ד"ר דן שרון, מנכ"ל משרד החינוך לשעבר, מייסד רשת ברנקו וייס

(תלמידו ועוזרו של אדוארד דה בונו – מייסד שיטת 6 הכובעים לחשיבה יצירתית).

 מזה 4 שנים גורפת הסדנה הצלחה מסחררת במסגרת השתלמויות מנהלי בתי ספר בכל הארץ

ובמסגרת סדנה למנהלים ועובדי הוראה במרכז השתלמויות של משרד החינוך בשלומי

המשחק דינמי, מתפתח ומשתנה כל הזמן.

כל הזכויות שמורות ©  (רשום כפטנט)

  

 

 "לקבלת הצעה לסדרת מפגשים  "למידה מבוססת משחק

ofer@soosagala.co.il : לפנות אלי ישירות דרך המייל